Tyck till om servicen i matbutikerna i norra Emmaboda kommun
Syftet med undersökningen är att fånga in idéer, synpunkter och tankar om hur servicen kan utvecklas och finnas kvar i norra Emmaboda kommun och därför har enkäter för matbutikerna i Eriksmåla och Broakulla tagits fram.
Undersökningen genomförs som en aktivitet inom projektet Hållbar serviceutveckling i Kalmar län. Det är Coompanion i Kalmar län som gjort enkäterna i dialog med Emmaboda kommun och i samverkan med handlarna i Broakulla och Eriksmåla.
Tillgång till livsmedel, post- och pakettjänster, receptfria apoteksvaror, möjlighet att ta ut kontanter med mera är viktig för samhället. Samtidigt är landsbygdens handel och service beroende av lokalsamhällets stöd.
Hushållen i norra Emmaboda kommun kommer att få ett vykort med QR-koder till webbenkäterna under mellandagarna. Det kommer också att finnas utskrivna enkäter i respektive butik. Där kan man också lämna in ifyllda enkäter. Undersökningen pågår fram till och med den 15 januari.
- Vi hoppas att så många som möjligt passar på att svara på enkäterna så vi har även spridit information i nyhetsbrev till näringslivet och kommer att sprida budskapet på sociala medier, säger Ann-Christine Torgnyson, projektutvecklare, Emmaboda kommun.
Länkar till enkäterna:
Eriksmåla Din mart Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Nära Dej Broakulla Livs Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
För mer information:
Ann-Christine Torgnyson, projektutvecklare, Emmaboda kommun,
e-post: ann-christine.torgnyson@emmaboda.se, tfn. 010-353 10 12.
Ann Sellbrink, Coompanion Kalmar län,
e-post: ann.sellbrink@coompanion.se,
tfn. 070-396 50 30, https://coompanion.se/kalmar-lan/hallbarserviceutveckling/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.