Inloggningsproblem

Edlevo app

Om Edlevo app avslutas oväntat, slutar svara eller inte går att öppna har tillverkarna av iOS- och Androidenheter några tips som du kan prova:

  • Starta om mobiltelefonen eller surfplattan
  • Uppdatera mobiltelefonen eller surfplattan
  • Ta bort och avinstallera appen och installera den igen
  • Tvinga appen att avslutas
  • Rensa appens cacheminne
  • Rensa appens data

För mer detaljerad information om din enhet hänvisar vi till tillverkarens hemsida som beskriver hur det fungerar i din mobiltelefon eller surfplatta.

edWise

  1. Jag kan inte logga in, vad ska jag göra?
    Loggar du in via rätt sida? För att logga in måste man som vårdnadshavare gå via kommunens webbsida. Använd inloggningslänken www.emmaboda.se/edwise Länk till annan webbplats..
  2. Fungerar din e-legitimation eller behöver du installera/uppdatera säkerhetsprogramvaran?
    Om det inte fungerar, kontakta utgivaren av e-legitimationen, vanligtvis din bank.
  3. När du loggar in väljer du rätt inloggningsalternativ?
    BankID på den här enheten – då har du BankID (e-leg) på samma enhet som du loggar in med. Ex. Du loggar in med datorn och har BankID på datorn. Ex. Du loggar in med telefon och har BankID på telefon.
    BankID på annan enhet – då har du BankID på telefon och loggar in med datorn. När du skriver personnummer ska du skriva ÅÅÅÅMMDD-NNNN.
  4. Tryck inte på knappen Vidare. Den kommer upp när du har loggat in och där står "att om du inte kommer vidare så tryck på Vidare" - Välj istället att avvakta så systemet får "tänka klart".
  5. Testa en annan webbläsare eller rensa din webbläsares historik.
  6. Tillåt cookies och stäng andra öppna fönster.
  7. Om du loggar in via mobiltelefon via ett trådlöst nätverk och inte kommer in, pröva att logga in via mobilens egna nätverk (3G, 4G).

Om du testat allt ovanstående och du fortfarande inte kan logga in, gör en felanmälan. Beskriv så tydligt som möjligt vad som händer när du försöker logga in. Bifoga gärna en skärmbild.